måndag 31 maj 2010

3 akter sökes till marknadsföring i sociala medier




Hej! Jag heter Christian Tigerblad och ska praktisera på upSweden Malmö under några veckor framöver. Min inriktning är strategier för sociala medier och under min praktik kommer jag att hjälpa 3 akter att framgångsrikt använda sig av sociala medier för att marknadsföra sin musik. Det ska bli roligt!

Facebook, Twitter, Bloggar, Myspace, Flickr, Youtube. Vi kommer att starta med en introduktion till vad sociala medier är och hur ni kan använda er av dessa verktyg för att marknadsföra er musik. Tillsammans kommer vi sedan att jobba med att ta fram strategier för er närvaro i sociala medier. För att lyckas med den digitala marknadsföringen behöver vi ett optimerat innehåll. Content is king! Därför kommer vi också att titta på er webbdesign, logotyp, grafisk profil, fotografier, video och texter till web. Jag kommer att hjälpa er med optimering av sociala medier (SMO), marknadsföring i sociala medier (SMM) och optimering av sökmotorer (SEO). 

Det senaste året har jag jobbat med information på Malmö kulturskola, främst med affischer, nyhetsbrev, studiofotografering, och webtexter. Tidigare har jag gått Skurups skrivarlinje under två år, hållit föreläsningar om sociala medier för politiker och organisationer och fotograferat en del.

Ni kommer att behöva lägga ned en del tid och det krävs att ni deltar aktivt och är mycket motiverade att satsa på marknadsföringen av er musik. 

Ni som är intresserade mailar en beskrivning av vilka ni är och vad som motiverar er till: christian@tigerblad.com. Bifoga också en länk till er musik.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar