måndag 5 oktober 2009

Dagen efter dagen efter Tower Of Songs

Äntligen var veckan slut och det var dags för ännu ett tillfälle av Tower Of Songs, om peppen brukar vara hög i vanliga fall så var det extremt denna gång.

Klockan 16 anländer jag till vinylbaren och banden börjar med soundchecket så gott som direkt, allting flyter på och det låter så bra det kan låta i den lokalen.
Mellan soundchecken tittar jag tillsammans med banden ut genom vinylbarens fönster och ser först de anhopande molnen och sedan det ihållande regnet, vi tittar på varandra och en osäkerhet om folk kommer vilja gå utanför dörren i huvudtaget sprider sig i rummet.

De första besökarna som stiger in genom dörrarna visar sig ha kört 40 mil för att se Olle Ljungström, som visade sig ha ställt in när de kom fram, inte de bästa förutsättningarna för oss kanske. Men allt eftersom kvällen förlöpte kom det mer och mer folk och stämningen gick från god och blev bara bättre.

Första bandet på scen var Passion In People, som lyckades med konststycket att få ett välbesökt vinylbaren tyst och koncentrerat lyssna på deras musik. Sångaren Johans röst lät fantastiskt genom vinylbarens PA, och när andra sångaren Mette kom in resulterade det i en fin enighet. Låtarna höll hög klass, framförallt de nya låtarna som jag själv inte hört innan tyckte jag fungerade mycket bra.


Mellan liveakterna serverade undertecknad med fru & band besökarna på den bästa av musik inom ett flertal olika stilar.

Folk fortsatte att strömma in och vid tio-tiden så var hela vinylbaren fullt, då äntrade The Brimstone Days scenen. Om jag skrev positivt om dem efter deras förra spelning så vet jag inte om svenska språket har de ord som krävs för att skriva om helgens prestationer.

Det var helt enkelt sjukt bra! Ljudet lät bra, publiken var peppad och bandet var på topp. Hela vinylbaren gungade i takten till deras musik och halvvägs in i spelningen konstaterar sångaren Håkan Lantz att de lyckats med att få lokalens fönster att imma igen, något som borde vara ett bra betyg för både publik och band.


Kvällen fortsatte till halv 12 då KB:s vanliga nattklubb tog över kaptensrodret, jag tillsammans med Passion In People fortsatte på en sjukt bra fest som butiken High On Life ordnade.

Ni som kom till vinylbaren i lördags ska ha ett stort tack för att ni trotsade regnet och tog med er solen i era hjärtan in i lokalen, till er som inte tog er dit kan jag bara beklaga för kvällen var helt lysande.

PS. alla suddiga bilder som postats beror på min mobilkamera och inget annat


håll er uppdaterade för mer inlägg från bloggen

värme Gusu

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar