lördag 31 oktober 2009

Mixtape




När jag var liten så gjorde jag blandband, ofta med fina omslag som jag sedan gav till diverse kompisar.
Då CD:n verkligen slog igenom fortsatte jag med blandband och hävdade alltid att det är ingen kärlek i att lägga ihop lite låtar och trycka på bränn, riktig omtanke ska genomlidas i 90 minuter.

Livet kom till en brytpunkt när kasettbanden försvann och jag har helt enkelt fått anpassa mig till de digitala platser för blandband som finns.

Men för band är dessa digitala streamninglistorna ett utmärkt sätt att synas. Rid på vågen på andra kända band som spelar liknande musik.
Gör spellistor och mixar med dessa band och lägg också in er musik i dessa listor.

Jag ska vara lite lat och länka till artikel som samlat flera olika sidor som arbetar med mixtapes.

http://ow.ly/xnuc


Jag vill också rekommendera blentwell som också är en mixsida, radiour och fairtilizer.

Dock är det noga att göra bra mixar som ni lägger upp på de sidor som är mixset så ni inte underminerar sidan ni lägger upp materialet på eller sätter er musik i ett negativt sammanhang.

Ingen gillar spam och om ni gör dåliga mixar med bara er musik så är det uppenbart, om ni gör bra mixar där er musik också är med så är det kanske fortfarande uppenbart men oki.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar