tisdag 23 mars 2010

Presentation av den nya killen


Ärade läsare. Jag heter Jakob Nord och är Upsweden Malmös senaste tillskott.

Jag är bekant med föreningen sen starten back in the days uppe i Umeå, där även undertecknad är uppvuxen, och själv medlem sen ett par år tillbaka. Nu är det tänkt att jag skall bidra med mina kunskaper kring det här vi kallar kommunikation. Jag gissar att ni kan kalla mig kommunikatör.

Förutom jobbet på Upsweden ägnar jag min (arbets)tid dels på Helsingborgs Dagblad och dels med egna frilansuppdrag. Jag har bland annat skrivit till magasinet Blood, och hjälper Klubben The booty and The Beat med PR och det grafiska. Ett tag till skall jag även klippa och konvertera gammalt filmmedie på ett ställe som heter Camrent.

Mitt uppdrag här på Upsweden kommer med att gå ut på att jobba med intern och extern kommunikation. Tillsammans med Gustav ska jag också försöka tillgodose medlemmarnas eventuella behov av hjälp med hur man bäst marknadsför sin musik, med allt vad det kan innebära.

Det här med musik har alltid varit den stora grejen i mitt liv (även om den numera får konkurera med fotboll om min uppmärksamhet). Först var det hårdrock, sen hiphop. Sen punk, hardcore och metal. Sen klubbmusik. Sen allt samtidigt. Under 6 år arbetade jag med Radio AF i Lund, varav 3 som musikredaktör, vilket på många sätt utvecklade såväl min smak som mitt sätt att lyssna på musik. Mina egna erfarenheter av musik i form av eget utövande sträcker sig till glad men amatörmässig, men naturligtvis hög kvalitativ, nivå av HC-trummande, jazzscattande och på senare år technorappande.

Typ så. Ni kommer höra mer från mig, här på bloggen bland annat, och förhoppningsvis också se mig därute någonstans.

1 kommentar: