måndag 13 september 2010

Beskriv inte er kreativitet – visa den!

Ett ganska vanligt scenario när band eller musiker skriver sina utskick till bokare, arrangörer, skivbolag, förlag osv. är att de skriver ut att de är kreativa, hårt kämpande, professionella, tycker det ska bli kul att spela/spela in och så vidare.

Men istället för att skriva ut det, hur kan du visa det?

Om du kontaktar ett skivbolag och skriver att du är hårt kämpande för din musik, samtidigt som du inte har tagit dig tiden att adressera rätt person, gjort ett tilltalande utskick, skrivit slarvigt på brevets framsida.

Hur stor roll spelar det då vad du skriver?

Om du vore hårt kämpande för din musik hade du snarare printat utskicket, tryckt dina kuvert, skickat med ett klistermärke, länkat till en seriös hemsida, lagt tid på texten.

Handling talar mer än ord.

Hur kan du visa att du och ditt band är professionella, utan att skriva det i ditt utskick?

Skriv fem sätt.

1.

2.

3.

4.

5.

Hur kan du visa att du och ditt band får publiken att dansa, utan att skriva ut det i ditt utskick?

Skriv tre sätt:

1.

2.

3.

Alltid när du funderar på att kontakta någon aktör tänk på hur du kan visa det du vill säga genom handling.


Lycka till!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar